_______________________________________________
Antri metai dalyvauju Ugdymo plėtotės centro įgyvendinamame projekte "Pradinio ugdymo tobulinimas", kuris yra finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.
Projektas tęsis iki 2014 m. Turiu galimybę susipažinti su naujovėmis, dalintis patirtimi su respublikos mokytojais, atlikti savarankiškus, praktinius darbus, bendrauti su lektoriais iš didžiosios Britanijos.
Rugsėjo 30 - spalio 4 dienomis buvau edukacinėje stažuotėje Suomijoje. Aplankėme keturias mokyklas, dvi suomiškas ir dvi švediškas, lankėmės nacionalinėje švietimo Taryboje, klausėmės universiteto lektorių paskaitų apie švietimo sistemą, mokytojų rengimą ir mokyklų projektavimo ypatumus. Visi buvome sužavėti tuo ką pamatėme. Ir aišku, truputėlį susipažinome su Suomijos sostine Helsinkiu ir fantastišku miesteliu Porvoo.
2012 metų rugsėjo 22 – 29 dienomis Portugalijoje, CFAE SEIXAL švietimo centre dalyvavau Comenius kvalifikacijos tobulinimo kursuose „IKT įrankių naudojimas tarpkultūriniam ir žiniasklaidos švietimui“( ICT AS A TOOL FOR INTERCULTURAL AND MEDIA EDUCATION). Domiuosi viskuo, kas susiję su informacinių technologijų taikymu švietime, todėl seminaro tema man buvo labai aktuali. Susirinko labai šaunūs kursų dalyviai – mokytojai iš Suomijos, Graikijos, Rumunijos, Kroatijos, Bulgarijos, Lenkijos ir Lietuvos. Visų pristatymai apie savo šalį, mokyklą, švietimo sistemą išsiskyrė originalumu. Veiklos vyko pagal griežtai nustatytą planą, buvo laikomąsi darbotvarkės. Teorines žinias apie daugiakultūrines kompetencijas, koks turi būti mokytojas dėstantis daugiakultūrinėje klasėje, dėstė profesorė iš Daugpilio universiteto Inga Belousova ir mokslų daktarė Marite Kravele. Visi kursų dalyviai ne kartą buvo suskirstyti į skirtingas grupes, kuriose atliko, o paskui pristatė įvairais užduotis, pateiktis, mintis ir idėjas. Lektorius Jose Luis Santos pristatė darbą Moodle platformoje. Labai įdomus buvo lektoriaus Vitor Costa praktinis užsiėmimas su interaktyviomis lentomis, kur kiekvienas kursų dalyvis turėjo atlikti linksmas ir išradingas užduotis. Manau, kad šiuos parodytus pavyzdžius puikiausiai pritaikysiu savo pamokų metu. Pažintis su sostine irgi buvo suorganizuota netradiciškai. CFAE SEIXAL švietimo centro direktorius visus dalyvius suskirstė į grupeles, kuriose buvo skirtingų šalių atstovai. Aš patekau į labai šaunią grupę kartu su bulgare ir suome. Kiekvienas gavome bilietą galiojantį visą dieną ir užduotį, kurią galėjome perskaityti tik nusileidę į metro. Mūsų užduotis buvo surasti įvairius architektūrinius ir kultūrinius objektus ir nusifotografuoti prie jų. Pažintis su Lisabona buvo įdomi. Kvalifikacijos kursų organizatoriai ne tik suteikė mums įdomių teorinių, praktinių žinių, bet ir stengdamiesi, kad mes kuo daugiau sužinotumėm apie Lisaboną ir jos nuostabias apylinkes. Neapsakomi jausmai aplankė stovint šimto metrų aukštyje pačioje vakariausioje Europos vietoje Capa da Roca, kur šėlstantis vandenynas skalauja olas. XVI amžiaus portugalų poetas, Luís de Camões aprašė Cabo da Roca "...kur baigiasi žemė ir jūra prasideda...". Liko prisiminimai ir nuotraukos iš okeanariumo, Sintros, Seixal bibliotekos, Cristo Rei – milžiniškos statulos, suprojektuotos pagal žymųjį Kristaus Atpirkėjo monumentą Rio de Žaneire, išskėstomis rankomis jis stovi ant pietinio Tėžo upės kranto. Liko daugybė naujų draugų, su kuriais jau planuojame tolesnius projektus.
Comenius kvalifikacijos tobulinimo kursus finansuoja Mokymosi visą gyvenimą programa, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą. |
||
|
eTwinning programos tarptautinis profesinės raidos seminaras „Web 2.0 technologijos švietime“ vyko š.m. birželio 10-12d. Vilniuje, skirtas įvairių dalykų mokytojams, turintiems patirtį eTwinning programoje ir norintiems daugiau sužinoti bei praktiškai išbandyti Web 2.0 technologijas.
Skaityti pranešimai:
Pirmoji diena:
* Anne Gilleran eTwinning CPT, pedagoginis koordinatorius eTwinning ir profesinis mokytojų tobulėjimas";
* Dr. Eugenijus Kurilovas eTwinning vadovas, Lietuvos NPT Web 2.0 technologijų taikymas švietime";
* Stasė Riškienė, Lietuvos eTwinning ambasadorius, "Web 2.0 based project sites";
Antroji diena:
* Seminaras 1 - Mobile learning and cooperation, practical work with iPod’s (Staselė Riškienė, Lithuanian eTwinning ambassador);
* Seminaras 2 - Collaboration environment for learning resources and tools (LeMill)
(Gitana Kaupienė, English teacher, Kėdainiai Šviesioji gymnasium);
* Seminaras 3 - Web 2.0 tools: tags, ratings and comments for educational use of
learning resources (use of eQNet travelwell tag as an example of hands-on) (Elena Shulman and Silvia Panzavolta, EUN);
Trečioji diena:
* Liutauras Ivoška, LLP Comenius representative, „eTwinning and Comenius“;
* Edita Grybienė, eTwinning and Commenius English teacter, „The eTwinning and Comenius experience“;
* Stasė Riškienė, Lithuanian eTwinning ambassador, „Results of the workshop ‘Mobile Learning and Cooperation“.
„Graikija – Europos kultūros lopšys. Nuo Antikos iki dabartinių laikų.
2 programa: Atėnai- Aegina“
2010 m. liepos 17-25 d.
Šią vasarą dalyvavau puikiuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose, kurie finansuojami iš Mokymosi visą gyvenimą programos Grundtvig / Comenius paprogramės, skirtos švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Kursus organizavo Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo įstaiga – NEOHEL - Šiuolaikinės Graikijos ir Europos studijų leidiniai. Dalyviai – mokytojai iš Ispanijos, Italijos, Islandijos, Suomijos, Lietuvos, Lenkijos, Prancūzijos ir Rumunijos.
Pirmoji kursų dalis vyko Atėnuose ir jų apylinkėse. Lydimi profesionalios gidės Kapi Panoi lankėmės Cape Sounion iškyšulyje Poseidono šventykloje, Nacionaliniame Archeologijos muziejuje, Akropolyje bei labai įdomios architektūros Akropolio muziejuje.
Antroji kursų dalis - Aeginos saloje, kur buvo pirmoji Graikijos sostinė. Pirma diena buvo skirta susipažinimui su žymiausiomis Aeginos salos vietomis - Antikos griuvėsiais ir šalia esančiu archeologijos muziejumi, vėliau autobusu vykome šv. Nektarijaus vienuolyną ir į Apolono šventyklos griuvėsius, esančius labai vaizdingoje salos vietoje ant kalvos. Visur mus lydėjo ir išsamiai pasakojo gidė Kapi Panou. Vakare laukė organizatorių siurprizas - kelionė laiveliu į šalia esančias saleles - Aponissos ir Agkistri. Matėme nepaliestą gamtą, daugybę gyvūnų ir paukščių.
Paskaitos prasidėjo įvadu į graikišką muziką ir graikiškas dainas. Lektorė Eleana Raftopoulou išdalino puikiai paruoštus aplankus su nacionalinių instrumentų nuotraukomis ir aprašais, dainų žodžiais graikų ir anglų kalbomis, autorių nuotraukomis ir aprašymais. Visi mokėmės žodžius ir dainavome nuostabią graikišką dainą. Pasakojimus lydėjo puikiai paruoštos prezentacijos. Po to vyko dalyvių prisistatymų pirmoji dalis. Savo šalis pristatė ispanai, lietuvės ir rumunai. Kiti dalyviai prisistatė sekančią dieną. Dalyvių prisistatymai buvo labai įdomūs, nuoširdūs, visi vieni kitus apdovanojo mažytėmis dovanėlėmis. Vakare paskaitą apie Graikijos istoriją skaitė žymus profesorius K. Bouraselis.
Kitą dieną susipažinome su graikų folkloro kultūra ir menu, senąja architektūra (lektorė Caterina Korre). Po pietų tęsėsi dalyvių prisistatymai. Visi kursų dalyviai apmąstė tolimesnę projektinę veiklą, pildė organizatorių parengtas anketas, klausimynus, vertino seminarą, jo naudą dalyviams, jų mokiniams ir jų mokykloms. Vėliau kursų organizatorė ir graikų kalbos mokytoja bei knygų autorė Evangelista Georgantzi pristatė įvadą į graikų kalbos abėcėlę supažndino su svarbiausiais garsais, jų tarimu, rašymu. Vakare vyko graikiškų šokių vakaras viešbučio terasoje. Praktinių užsiėmimų metu dalyviai mokėsi tradicinių graikų šokių.
Medžiaga atspindi dotacijos gavėjo, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijos požiūrį. Europos Komisija neatsako už medžiagos turinį bei už galimą informacijos panaudojimą.
Londonas 2011 metai sausio 12-15 d.
Tai kitų metų BETT (British Education and Teaching with Technology) parodos laikas.
Jei esi atviras IKT naujovėms, dar Tave vilioja kelionių ir naujovių žavesys. Laikas pradėti planuoti ir šį nuotykį.
Ši paroda - didžiausia Jungtinėje Karalystėje, kurioje galima susipažinti su IKT taikymo švietimo sistemoje naujausiomis tendencijomis, pažangiausiais sprendimais, bei naujais IKT integracijos į ugdymą metodais, išbandyti platų įvairių IKT tiekėjų švietimui siūlomų produktų spektrą, dalyvauti seminaruose bei praktiniuose užsiėmimuose.
Šiais metais paroda organizuota 26-jį kartą. Joje dalyvavo apie 700 dalyvių ir apie trisdešimt tūkstančių lankytojų iš viso pasaulio, norinčių į savas mokyklas parvežti naujausias kompiuterines programas ir idėjas, kaip IT galėtų paįvairinti ugdymo(si) procesą.
Užsiregistravome ir nusipirkome bilietus dar rudenį. Artėjant parodos laikui vis dažniau lankė elektroniniai organizatorių laiškai iš Londono. O atšalus orams ir pranešimai, kad paroda tikrai įvyks ir lankytojai bus šildomi kava. Dieną prieš išvykstant pašto dėžutėje radau laišką su dalyvio kortele, parodos planais ir bendra parodos informacija. Parodos erdvės paliko didelį įspūdį, viskas buvo puikiai organizuota.
Garsios firmos pristatė savo sukurtas naujoves. Kadangi projekto dėka savo kabinete turiu Smart interaktyvią lentą, daugiausia dėmesio skyriau šios firmos produkcijai ir naujovėms, dalyvavau jų organizuojamuose seminaruose. Praktiškai išbandžiau 3D technologijos galimybes, naujos kartos interaktyvius stalus, lentas. Gamintojai siūlė savo programų demo versijas.
Tai buvo mano pirmoji viešnagė Londone, todėl stengiausi kuo daugiau pamatyti. Turėjome puikų vadovą Saulių Vilutį Šiaulių centro pradinės mokyklos mokytoją, pamatėme tikrai labai daug ir pažinome šį nuostabų miestą.
Kvalifikacijos tobulinimo kursai Italijoje
2008 m. liepos 14-19 d. Veronoje (Italija) dalyvavau Comenius/Grundtvig kvalifikacijos tobulinimo kursuose ,,Mobilusis mokymas: žaidimų metodikos panaudojimas edukaciniame kontekste“, kursuose dalyvavo Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Bulgarijos, Slovėnijos, Turkijos, Suomijos, Belgijos ir Lietuvos mokytojai bei dėstytojai.
Teorinių paskaitų metu buvo pateikta mobiliojo mokymo metodų šiuolaikiniame švietime apžvalga, supažindinta su ILGRECO projekto edukacine žaidimo aplinka, pristatyti pedagoginiai ir andragoginiai projekto metu paruoštos metodikos aspektai. Individualiai konsultuojami dalyviai savo parengtą mokomąją medžiagą perkėlė į mobiliojo mokymo paketus. Visus sudomino ir 6BP projekto eMapps.com žaidybinės mokymo formos bei naujos kartos mobiliųjų prietaisų panaudojimo galimybės ugdymo procese.
Pažintinės ekskursijos metu lankėmės Veronos senamiestyje, Dantės aikštėje, Džuljetos kiemelyje. Nepamirštamą įspūdį paliko Verdžio opera ,,Nabukas“, kuri vyko Arenoje - viename iš žymiausių iki mūsų laikų išlikusių Romos amfiteatrų. Mėgstantys gamtą grožėjosi Gardos terminio parko augalija ir nepakartojamu Venecijos grožiu.
Kvalifikacijos kursai
Ispanijoje - Portugalijoje
2009-04-02-11
"Mokyklinė robotų technika"
Per mokinių pavasario atostogas dalyvavau seminare "Mokyklinė robotų technika". Seminaro metu lankėmės keliuose Portugalijos universitetuose, taip pat vidurinėse mokyklose, susipažinome su mokytojais, jų darbais. Mokėmės praktiškai konstruoti lego robotukus. Universitete apžiūrėjome robotus mokančius žaisti futbolą.
Aplankėme daugybę gražių vietų, žavėjomis portugališka priešvelykine savaite, Verbų sekmadieniu, Porto, Bragos miestais. Ispanijoje lankėmės Sanjago de Compastelos Katedroje, lankėme šventojo Jokūbo kapą.
Parengiamasis seminaras
Italijoje, Sicilijoje,
Palerme 2008-11-06-11
Šio seminaro tikslas rasti partnerius Comenius daugiašaliam projektui.
dalyvavo mokytojai iš Ispanijos, Graikijos, Vengrijos, Prancūzijos, Turkijos ir įvairių Sicilijos vietovių. Sutarta dėl daugelio projektų.
Mūsų mokykla pasirinko projektą "Muziejai Europoje...kelionė į žinias!"
Susitikimo metu apžiūrėjome Palermą, lankėmės botanikos sode, priešistorinėse olose.